Wed24042024

Back You are here: Home ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ Τοποθέτηση του ΥΠΟΠΑΙΘ Αρ. Μπαλτά στη σύνοδο των Ευρωπαίων Υπουργών Παιδείας στις Βρυξέλλες

Τοποθέτηση του ΥΠΟΠΑΙΘ Αρ. Μπαλτά στη σύνοδο των Ευρωπαίων Υπουργών Παιδείας στις Βρυξέλλες

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μαρούσι,  21 Μαΐου  2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ   
                
ΘΕΜA: Ο ΥΠΟΠΑΙΘ, Αρ. Μπαλτάς στη σύνοδο των Eυρωπαίων Υπουργών Παιδείας  στις Βρυξέλλες
Κατά τη σύνοδο του Συμβουλίου Παιδείας, Πολιτισμού, Νεολαίας και Αθλητισμού ο Έλληνας υπουργός συμμετείχε με ουσιαστικές παρεμβάσεις, οι οποίες σχολιάστηκαν θετικά και απτό την Λετονική Προεδρία, αλλά και από τους ομολόγους του. Την πρώτη ημέρα ο υπουργός  τοποθετήθηκε σε θέματα Παιδείας και Νεολαίας, ενώ τη δεύτερη σε θέματα Πολιτισμού και Αθλητισμού
Στο πλαίσιο του Συμβουλίου πραγματοποιήθηκαν ολιγόλεπτες συναντήσεις σε καλό κλίμα με τον Επίτροπο για θέματα Παιδείας, κ. Tibor Navracsics, καθώς και τον Γενικό Διευθυντή της Διεύθυνσης Παιδείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Xavier Prats Monne.
Η εξαιρετική σχέση που διατηρεί η Ελλάδα με την Κύπρο ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια γεύματος εργασίας, έπειτα από πρόσκληση που δέχθηκε ο Έλληνας υπουργός από τον Κύπριο ομόλογό του .
Την Τετάρτη 20-05, ο υπουργός, Αριστείδης Μπαλτάς, επισκέφθηκε το αμιγές Ελληνικό Σχολείο των Βρυξελλών, «Κεστεκίδειο», συνοδευόμενος από τον Συντονιστή Εκπαίδευσης, όπου συνομίλησε με παιδιά και καθηγητές σε ιδιαίτερα ζωηρό και εποικοδομητικό διάλογο.
Συγκεκριμένα στη Σύνοδο:

1.     Θέματα Παιδείας
Kατά τη Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Παιδείας, στις Βρυξέλλες, την 18η Μαΐου 2015, ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων,  Αριστείδης Μπαλτάς, τόνισε τη σημασία των στόχων του κοινού στρατηγικού πλαισίου "ΕΚ2020”, στο πλαίσιο της συζήτησης για την ενδιάμεση ανασκόπησή του.
Το κοινό στρατηγικό πλαίσιο "ΕΚ2020” έχει σκοπό την αντιμετώπιση των προκλήσεων που απομένουν όσον αφορά στη δημιουργία μίας Ευρώπης βασισμένης στη γνώση και την υλοποίηση της δια βίου μάθησης για όλους.
Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις νέες προκλήσεις και τα νέα επικίνδυνα φαινόμενα ως προς τα οποία οι Υπουργοί Παιδείας της Ε.Ε. κλήθηκαν να τοποθετηθούν, τόσο πολιτικά, όσο και με όρους στρατηγικής.
Επεσήμανε τις βασικές αξίες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στη Στρατηγική "Ευρώπη 2020", διακρίνοντάς τες σε γνωσιακές, ηθικές και κοινωνικές. Εξήγησε ότι οι κοινωνικές αξίες αφορούν στην αλληλεγγύη και την αναγνώριση του άλλου και του πολιτισμού του και διευκρίνισε ότι απαιτείται ισχυρή συνεκτική βάση στις θεμελιώδεις γνώσεις, τις θετικές (Μαθηματικά, Φυσική, Βιολογία) και τις ανθρωπιστικές (Γλώσσα, Παγκόσμια Ιστορία -Global History- και Φιλοσοφία).
Τελειώνοντας, υπογράμμισε την ανάγκη συσχέτισης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, λαμβανομένων υπόψη των πραγματικών -όχι εικονικών- προβλημάτων της αγοράς.
Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τη Διακήρυξη των Παρισίων της 17ης Μαρτίου 2015 ως προς την προώθηση μέσω της εκπαίδευσης της ιδιότητας του πολίτη και των κοινών αξιών της ελευθερίας, της ανοχής και της μη διάκρισης. Ο  Υπουργός αναφέρθηκε στα εξαιρετικά επικίνδυνα φαινόμενα εσωτερικής διαίρεσης και εξωτερικών κινδύνων, ενώ δήλωσε ότι απαιτείται σεβασμός και κατανόηση των πολιτισμικών διαφορών. Επικαλούμενος τη ρήση του Σαίξπηρ "Σας διδάσκω διαφορές"-όπως την ανέδειξε ο Βιτγκενστάιν- υπογράμμισε τη συμβολή της Παγκόσμιας Ιστορίας και της Φιλοσοφίας προς την κατεύθυνση αυτή.

2.    Θέματα Πολιτισμού
Στη  Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Πολιτισμού της Ε.Ε. (Βρυξέλλες, 19/5/2015), ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, χαιρέτισε την πρωτοβουλία της Πολωνίας να συζητηθεί από τους Υπουργούς η απόφαση της Ε. Επιτροπής για χρηματοδότηση έργων πολιτιστικής κληρονομιάς μικρής κλίμακας με το μέγιστο ποσό των 5 εκ. ευρώ. Στήριξε απολύτως τον Πολωνό Υφυπουργό ως προς το ότι αυτό το ποσό είναι ιδιαιτέρως χαμηλό και περιορίζει τους όρους της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Δήλωσε ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο και σύνθετο και για τη χώρα μας, καθώς έχουμε μνημεία, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους εξαιρετικής σημασίας και ιδιαίτερα σύνθετα.
Αναφέρθηκε στα αποτελέσματα ερευνών και μελετών σύμφωνα με τα οποία η διαφύλαξη και η προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς αυξάνουν την κοινωνική συνοχή, ενώ αποτελούν την κινητήριο δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη, τον πολιτιστικό τουρισμό και την ενίσχυση της απασχόλησης. Ζήτησε, τέλος, από την Ε. Επιτροπή να δεσμευτεί να αναθεωρήσει τη σχετική απόφασή της.

3.    Θέματα νεολαίας
Κατά τη Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Νεολαίας της Ε.Ε. της 18ης Μαΐου 2015, ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς, υπενθύμισε την από αρχαιοτάτων χρόνων διάκριση μεταξύ του ιδιώτη (που έχει καταλήξει στο idiot) και του ενεργού πολίτη, δηλαδή του συμμετέχοντος στα κοινά.
Αναφερόμενος στον εξτρεμισμό, τον πρακτικό μηδενισμό και τα τεράστια μεταναστευτικά κύματα, δήλωσε ότι αποτελούν προϊόντα ακραίας φτώχειας και οδηγούν στο τέλμα, την αβεβαιότητα ως προς το μέλλον και, ως εκ τούτου, την οργή.
Επισημαίνοντας την ανάγκη δημοκρατικών και μη πατερναλιστικών διαδικασιών, τόνισε τη δυνατότητα συμβολής τέτοιων παραδόσεων όπως εξακολουθούν εν πολλοίς να ισχύουν στον Ευρωπαϊκό Νότο. της Αναφέρθηκε, τέλος, στο κοινό Ανακοινωθέν της Υπουργικής Διάσκεψης για τη Διαδικασία της Bologna (Ερεβάν, 14-155/2015) ως προς την απόφαση των Πανεπιστημίων να επιτρέψουν στους Νέους να συμμετέχουν σε όλη την ιεραρχία.

4.   Αθλητισμός
Κατά τη Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Αθλητισμού της Ε.Ε. (Βρυξέλλες, 19/5/2015), ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Αριστείδης Μπαλτάς, τόνισε τη στενή σύνδεση των τομέων Παιδείας και Αθλητισμού μέσω της "φυσικής αγωγής", υπό την έννοια, ακριβώς, της αγωγής, δηλαδή  της άσκησης του σώματος και του νους, θυμίζοντας το "νους υγιής εν σώματι υγιή".
Ενδεικτικά, ανέφερε την ύπαρξη μαθητικών ομάδων διαφόρων βαθμών φυσικών ικανοτήτων των μαθητών και ενασχόλησης με τα αθλήματα ( τοπικά και διεθνή), τα πρωταθλήματα διεθνών επιτυχιών.
Ως προς τον επαγγελματικό αθλητισμό, εξήγησε την πολυπλοκότητά του για τη χώρα μας, καθώς αντιμετωπίζουμε προβλήματα ντόπινγκ, διαφθοράς και χουλιγκανισμού.
Αναφέρθηκε στο νέο νόμο Κοντονή για την αντιμετώπιση της διαφθοράς και άλλων συναφών προβλημάτων και τα μέτρα πώλησης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, ελέγχου στοιχημάτων και δημιουργίας νέας δομής ηλεκτρονικής δικαιοσύνης.
Τέλος, επεσήμανε τη συνεργασία των ελληνικών πρωταθλημάτων με τις διεθνείς αθλητικές οργανώσεις. Καταλήγοντας, δήλωσε ότι το "grexit στον αθλητισμό" απετράπη.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ,ΑΝΟΙΚΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

dhmofilh Themata1

ΥΠΟΔΟΜΗ ΓΕΩΧΩΡΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

dark blue el 1

OPEN DATA

bottom

aigides GGA

ΣΕΠ

APOGRAFI

 

Χάρτης Ιστοτόπου

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ